مدیران شرکت های سرمایه گذار در مورد ایده شما چگونه تصمیم گیری خواهند کرد؟
معمولا مدیران و صاحبان مشاغل ایده جدید و خلاقانه شما را در ابتدای امر از چهار منظر مورد ارزیابی قرار خواهند داد :
بررسی مشتری :
- مشتری : آیا مشتری ها از این ایده استقبال خواهند کرد؟
- مدل تجاری : آیا برای ما سودآوری خواهد داشت ؟
- تکنولوژی: آیا اصلا قابلیت تولید خواهد داشت یا خیر ؟
- میزان ریسک : اگر ارائه این محصول به بازار با شکست مواجه شود چه ؟ اگر با موفقیت همراه باشد چه خواهد شد؟
در مراحل ابتدایی کار هر مدیری از شما می خواهد که به سوالات بالا به طور دقیق و کاملا شفاف پاسخ دهید . که چنانچه بتوانید مدیران شرکت سرمایه گذار را متقاعد کنید که ایده شما اقتصادی ، حرفه ای و مشتری پسند است قطعا توانسته اید از مراحل ابتدایی مطرح کردن ایده با سرمایه گذاران سربلند بیرون آیید.
_ بررسی ایده از نظر میزان مطابقت با سلیقه مشتری :
- شرایط و وضعیت مشتری ها چگونه است ؟
- نیاز مشتری دقیقا چیست ؟
- چه مشکلاتی ممکن است در ارتباط با مشتریان پیش آید؟
هدف تبدیل این ایده به محصول
_ در این مرحله مشتری ها هم از لحاظ کیفی هم از لحاظ کمی بررسی میشوند
_ ترکیب بازاریابی ، مدل تجاری و خدمات بررسی خواهد شد.
_ و پاسخ به این سوال که آیا این محصول برای دنیا ، برای کشور و برای شرکت ما جدید خواهد بود یا خیر ؟!
_ عواملی خاص شدن محصول برای مشتریان
_ آوردن دلیل و برهان برای مشتری ها
_ سنجش راه حل های موجود و در نظر گرفتن رقبای بازار
_سنجش موقعیت کنونی شرکت
_عملی بودن تولید محصول :
_ آیا میتوانیم این محصول را گسترش دهیم ؟
_ آیا میتوانیم آن را تولید کنیم ؟
_ مرحله توسعه و گسترش
_پیامد ها و دستاورد ها برای شرکت
_ تعداد مشتریان
_ تخمین گردش مالی ( حداقل برای مدت زمان سه سال)
_ تخمین سود و بازدهی ( حداقل برای مدت زمان سه سال )
_چرا اکنون ؟
_ چرا باید اکنون این محصول را گسترش دهیم ؟
_ اگر اکنون این کار نکنیم، بعدا چه ؟؟؟
مرحله تصمیم گیری :
در نهایت تیم پیگیری .و برنامه ریزی وارد عمل میشوند.