پیام سرمایه و صنعت ایران

مرجع اطلاع رسانی در سرمایه گذاری

نحوه دریافت خسارت بیمه موبایل + شرایط و مدارک لازم

1404-04-05

نحوه دریافت خسارت بیمه موبایل + شرایط و مدارک لازم

نحوه دریافت خسارت بیمه موبایل + شرایط و مدارک لازم

دریافت خسارت بیمه

فهرست مطالب


لحظه ای که گوشی شما دچار خسارت می‌شود، سوالات زیادی در ذهنتان ایجاد می‌شود: اولین قدم برای دریافت خسارت بیمه گوشی چیست؟ چه مدارکی را باید به بیمه ارائه کنید؟ آیا خسارت وارده به گوشی شما تحت پوشش بیمه است؟ مهلت مراجعه و دریافت خسارت از بیمه چه قدر است؟ پاسخ تمام این سوالات در این مقاله از بیمه دات کام ذکر شده است. برای آشنایی با جزئیات دریافت خسارت بیمه موبایل با ما در این راهنما همراه باشید.

بیمه موبایل چه خساراتی را پرداخت می کند؟

اگر می‌دانید بیمه موبایل چیست?کافی است از خساراتی که بیمه موبایل پرداخت می‌کند مطلع باشید. برای این کار باید ابتدا با پوشش‌ها، استثنائات و طرح‌های بیمه گوشی آشنا شویم.

خرید بیمه موبایل با تخفیف 50 درصدی

انواع پوشش های بیمه موبایل

خسارت‌های تحت پوشش بیمه موبایل به ۶ دسته کلی تقسیم می‌شود:

انواع پوشش‌های بیمه موبایل
انواع پوشش‌های بیمه موبایل
  • بیمه سرقت موبایل: هر گونه سرقت گوشی، با این بیمه تحت پوشش است.
  • بیمه نمایشگر موبایل: شکستگی یا ضربه‌خوردگی صفحه نمایش گوشی با این پوشش جبران می‌شود.
  • بیمه آب خوردگی موبایل: در صورتی که گوشی دچار آب‌دیدگی یا نم‌زدگی شود تحت این پوشش قرار می‌گیرد.
  • بیمه نوسانات برقی موبایل: در این بیمه، حوادث ناشی از نوسانات برق و القای الکتریکی تحت پوشش هستند.
  • بیمه آتش‌سوزی موبایل: آتش سوزی و انفجار گوشی ناشی از قطعات داخلی تحت این پوشش است.
  • بیمه حوادث طبیعی: با این پوشش، آسیب‌های احتمالی بر اثر رخدادهایی مانند سیل و طوفان جبران می‌شود.

تقریباً ۸۰% خطراتی که تلفن‌ همراه را تهدید می‌کنند با این پوشش‌ها تحت بیمه قرار می‌گیرند. موارد باقی‌مانده هم حوادثی هستند که احتمال وقوع آن‌ها بسیار پایین است.

استثنائات بیمه موبایل

مواردی که در ادامه ذکر می‌شوند، مهم‌ترین رخدادهایی‌ هستند که شرکت بیمه، وظیفه‌ای برای پرداخت خسارت‌شان ندارد:

  • نواقص تحت پوشش گارانتی
  • خسارات وارد بر لوازم جانبی مانند شارژر، هندزفری و ساعت هوشمند
  • آسیب های ظاهری مانند خط و خش
  • اختلالات نرم‌افزاری
  • آسیب‌هایی که شخص عمدا ایجاد کرده است

این موارد، استثنائات مشترک بین تمام طرح‌های بیمه موبایل است. با این حال، در بین این موارد اتفاقاتی هستند که فقط در یک طرح خاص بیمه گوشی پوشش داده می‌شوند.

طرح های بیمه موبایل

شرکت‌های بیمه، طرح‌های متفاوتی برای بیمه موبایل ارائه می‌دهند. در حال حاضر، بیمه دات کام فقط خدمات بیمه موبایل سامان را پوشش می‌دهد. این طرح‌ها شامل سه بیمه موبایل با جزئیات مختلف است:

  • زیسا مکس
  • زیسا پرو
  • زیسا پلاس

در ادامه جزئیات این طرح‌ها را با یکدیگر مقایسه می‌کنیم.

فرانشیز؛ بیمه چه مقدار از خسارت را پوشش می‌دهد؟

فرانشیز، بخشی از مبلغ خسارت است که باید توسط خریدار بیمه پرداخت شود. میزان فرانشیز در نظر گرفته شده برای طرح‌های مختلف بیمه موبایل سامان در جدول زیر آمده است:

نوع خسارت طرح زیسا مکس طرح زیسا پرو طرح زیسا پلاس
خسارت جزئی (تعمیرات و تعویض قطعه) ۳۰% و حداقل ۲۰۰،۰۰۰ تومان ۲۰% و حداقل ۱۰۰،۰۰۰ تومان ۲۰% و حداقل ۱۰۰،۰۰۰ تومان
خسارات نمایشگر (تعمیرات و تعویض قطعه) ۳۰% و حداقل ۲۰۰،۰۰۰ تومان ۴۰% و حداقل ۲۰۰،۰۰۰ تومان ۴۰% و حداقل ۲۰۰،۰۰۰ تومان
خسارات کلی ۱۰% قیمت روز دستگاه در زمان حادثه یا قیمت درج شده در بیمه‌نامه (هر کدام کمتر باشد.) ۳۰% قیمت روز دستگاه در زمان حادثه یا قیمت درج شده در بیمه‌نامه (هر کدام کمتر باشد.) ۳۰% قیمت روز دستگاه در زمان حادثه یا قیمت درج شده در بیمه‌نامه (هر کدام کمتر باشد.)
سرقت ۳۰% قیمت روز دستگاه در زمان حادثه یا قیمت درج شده در بیمه‌نامه (هر کدام کمتر باشد.) ۳۰% قیمت روز دستگاه در زمان حادثه یا قیمت درج شده در بیمه‌نامه (هر کدام کمتر باشد.) ۳۰% قیمت روز دستگاه در زمان حادثه یا قیمت درج شده در بیمه‌نامه (هر کدام کمتر باشد.)

تسهیلات؛ خسارت کمتری بپردازید

شرکت بیمه سامان، برای هر طرح بیمه موبایل تسهیلات ویژه‌ای در نظر گرفته است. در جدول زیر، به تسهیلات طرح‌های مختلف بیمه سامان اشاره شده است:

نوع تسهیلات ویژه طرح زیسا پلاس طرح زیسا پرو طرح زیسا مکس
ارائه گلس رایگان در زمان خسارت دارد دارد
جبران هزینه ایاب و ذهاب دارد دارد
سرویس نرم‌افزاری رایگان دارد دارد
پرداخت نیمی از فرانشیز خسارت کلی دارد

پوشش‌ها؛ آیا بیمه هزینه سرقت گوشی را پرداخت می کند؟

با توجه به سنجش ریسک انجام شده توسط شرکت‌ بیمه سامان، مهم‌ترین حوادث احتمالی برای گوشی شما در سه طرح مختلف بیمه موبایل گردآوری شده است. در جدول زیر، پوشش‌های این سه طرح را مشاهده می‌کنید.

پوشش‌ها طرح زیسا پلاس طرح زیسا پرو طرح زیسا مکس
آبدیدگی و نم‌زدگی دارد دارد دارد
نوسانات برق و القای الکتریکی دارد دارد دارد
شکستگی و ضربه خوردگی دارد دارد دارد
آتش‌سوزی و انفجار دارد دارد دارد
سیل و طوفان دارد دارد دارد
سرقت با شکست حرز دارد دارد دارد
سرقت با قاپ‌زنی و زورگیری دارد دارد
تعویض گوشی و افزایش سرمایه در صورت خسارت کلی تا ۴۰ درصد

اگر بیمه موبایل فعلی شما مواردی مانند سرقت یا افزایش سرمایه را پوشش نمی‌دهد، می‌توانید طرح مناسب را از بیمه موبایل بیمه دات کام خریداری کنید.

مزایا؛ گوشی جدید از همان مدل دریافت کنید

طرع تعویض گوشی نو با بیمه موبایل

به جز مزایای مشترک بین تمام طرح‌های بیمه موبایل، مواردی وجود دارد که فقط مربوط به یک طرح خاص است. در جدل زیر این مزایای خاص ارائه شده است.

مزایا طرح زیسا پلاس طرح زیسا پرو طرح زیسا مکس
ضربه خوردگی یا شکستگی بدنه، باتری و فریم گوشی ها (به جز آیفون) دارد دارد
جبران افزایش قیمت گوشی تا ۲۰ درصد تا ۴۰ درصد
تعویض گوشی دارد

دانستن جزئیات طرح‌های بیمه موبایل، می‌تواند به شما در مراقبت از گوشی و تضمین امنیت موبایل کمک کند.

نحوه دریافت خسارت بیمه موبایل در ۵ مرحله ساده

شرایط دریافت خسارت بیمه موبایل با توجه‌ به میزان و نوع خسارت (سرقت یا تعمیرات) متفاوت است. هر کدام از خسارات سرقت و تعمیرات، مدارک متفاوتی برای دریافت غرامت نیاز دارند.

مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه موبایل

برای دریافت خسارت بیمه گوشی، در زمان بروز خسارت باید مدارک زیر را به بیمه سامان ارائه دهید:

 مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه موبایل
مدارک لازم برای دریافت خسارت بیمه موبایل
  1. گزارش مقامات انتظامی و قضایی مبنی بر تأیید وقوع سرقت
  2. پرینت ثبت سرقت در سامانه همیاب ۲۴ (مدارک تأیید و اعلام سرقت به اپراتورهای فعال در کشور)
  3. جعبه و متعلقات آن
  4. تغییر رجیستر گوشی به مالکیت بیمه سامان
  5. فاکتور خرید
  6. فیلم دوربین مداربسته محل وقوع سرقت یا استشهاد محلی
  7. هر گونه فیلم یا محتوای تصویری که از لحظه و محل وقوع سرقت ثبت شده باشد

مراحل دریافت خسارت بیمه گوشی

شما می‌توانید سرقت گوشی را به دو صورت آنلاین و حضوری اعلام کنید. جهت اعلام خسارت آنلاین و پیگیری آن از شعب بانک سامان، مراحل زیر را دنبال کنید:

 مراحل دریافت خسارت بیمه موبایل سامان
مراحل دریافت خسارت بیمه موبایل سامان

ثبت آنلاین درخواست خسارت

  • وارد سایت بیمه سامان شوید.
  • سربرگ «خدمات الکترونیکی» و گزینه «فرم خسارت تجهیزات الکترونیک» را از بالای سایت انتخاب کنید.
  • بعد از تکمیل «فرم خسارت تجهیزات الکترونیک»، کارشناسان ارزیاب بیمه‌گر طی ۷۲ ساعت با شما تماس می‌گیرند.

    مراجعه حضوری به شعب بیمه

  • با داشتن کارت ملی، دستگاه آسیب‌دیده (فقط برای بیمه تعمیرات)، جعبه به همراه متعلقات و گواهی بیمه‌نامه به شعبه بیمه سامان معرفی‌ شده توسط کارشناس مربوطه مراجعه کنید.
  • فرم اعلام خسارت بیمه سامان را تکمیل کرده و نامه ارجاع به مراکز تخصصی ارزیابی تجهیزات الکترونیک را دریافت کنید (تنها نظر مراکز ارزیابی معرفی‌ شده از سوی شرکت بیمه سامان مورد تأیید است).

    مراجعه به تعمیرگاه

  • پس از دریافت معرفی‌نامه ارجاع به مراکز تعمیرات معتبر، برای انجام تعمیرات و پرداخت هزینه‌های مربوطه به این مراکز مراجعه کنید.
  • فاکتور رسمی و مهر‌شده تعمیرگاه را همراه با داغی قطعات تعویض‌شده و بیمه‌نامه به شعب بیمه سامان ارائه دهید. (اگر دستگاه غیرقابل‌ تعمیر است، نظر رسمی و مکتوب مرکز خدمات فنی تجهیزات الکترونیک مبنی بر عدم امکان تعمیر و اصلاح دستگاه آسیب‌دیده را ارائه دهید.)

    دریافت خسارت

  • ظرف ۲۰ روز کاری بعد از انجام مراحل بالا، موارد زیر را به شعب بیمه سامان ارائه دهید:

الف. فاکتور تعمیرات انجام‌گرفته توسط مرکز تخصصی ارائه‌دهنده خدمات فنی تجهیزات الکترونیک مربوطه به‌ انضمام داغی قطعات تعویض‌شده (در صورت خسارت جزئی).

ب. نظر رسمی و مکتوب معتبر (ممهور) مرکز تخصصی ارائه‌دهنده خدمات تجهیزات الکترونیک مبنی بر عدم امکان تعمیر به‌ انضمام جعبه و سایر متعلقات دستگاه (در صورت خسارت کلی).

  • مبلغ خسارت ظرف ۷ روز کاری بعد از امضای فرم به بیمه‌گذار پرداخت می‌شود.

اگر به‌ هر دلیلی قادر به ثبت خسارت به‌ صورت آنلاین نباشد، می‌تواند با مراجعه حضوری به یکی از شعب معتبر شرکت بیمه سامان در سراسر کشور، خسارت وارده را اعلام کنید. فهرست شعب بیمه سامان در وب‌سایت این بیمه قابل‌ مشاهده است.

بررسی قیمت، خرید و تمدید بیمه گوشی در بیمه‌دات‌کام

در این مقاله نحوه دریافت خسارت بیمه موبایل سامان را بررسی کردیم. شما می‌توانید برای خرید یا تمدید بیمه‌ موبایل همین حالا از طریق سایت بیمه دات کام اقدام کنید. در بیمه دات کام امکان مقایسه شرکت‌های مختلف بیمه و خرید بهترین بیمه موبایل برای همه کاربران فراهم شده است. در صورت وجود ابهام، می‌توانید سؤال‌های خود را با کارشناسان پشتیبانی مجموعه در میان بگذارید.

خرید بیمه موبایل با تخفیف 50 درصدی

سقف تعهد بیمه گر در زمان بروز خسارت احتمالی حداکثر ۱۰۰ میلیون تومان و یا ارزش مورد بیمه هر کدام کمتر باشد خواهد بود.

باید ظرف حداکثر ۴۸ ساعت، سرقت یا آسیب‌دیدگی گوشی را به شرکت بیمه اطلاع دهید تا برای دریافت خسارت با مشکل مواجه نشوید.

بیمه سامان مبلغ خسارت سرقت یا تعمیر گوشی را ظرف ۷ روز کاری به بیمه‌گذار پرداخت می‌کند.



Source link

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آخرین اخبار و گزارشهای تحلیلی

آمار بازدیدها

0
ماه
0
هفته
0
دیروز
0
امروز

تهران و شهرستان

09109808664