رسیدگی به امور بانکی، پیگیری اخبار و خرید اینترنتی، سه دلیل اصلی کاربران ایرانی برای استفاده از اینترنت و شبکههای اجتماعی هستند
یکتانت، دیتاک و ایسپا در هفته جاری گزارشهای مختلفی درباره رفتار کاربران ایرانی در فضای آنلاین، برندهای ایرانی محبوب و نحوه گذران اوقات فراغت دانشجویان دانشگاههای دولتی در شبکههای اجتماعی منتشر کردهاند که نتایج جالبی را نشان میدهند. بر اساس یافتههای این گزارشها، با وجود فیلترینگ تلگرام همچنان محبوبترین شبکه اجتماعی در بین ایرانیها و مخصوصا دانشجویان است.