پیام سرمایه و صنعت ایران

مرجع اطلاع رسانی در سرمایه گذاری

کتاب تجارت بین‌المللی و استراتژی جهانی

کتاب تجارت بین‌المللی و استراتژی جهانی

چکیده مطلب:

با پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن، رشد امکانات ارتباطی، بین‌المللی و جوامع مختلف، روابط تجاری و بازرگانی، از درون مرزهای کشورها فراتر رفته و در سطح جهانی دنبال می‌شود. در همین راستا، قوانین و قواعدی که در داد و ستد داخلی مرسوم بوده، تغییر کرده و به صورت یک نظام استاندارد بین‌المللی خاص، مطرح است.

فهرست مطالب

نویسنده: پیتر زامبورسکی

مترجم: مسعود توکلی

ناشر: انتشارات جادوی قلم

کتاب تجارت بین‌المللی و استراتژی جهانی نوشتۀ پیتر زامبورسکی، یکی از جدیدترین و پرفروش‌ترین آثار در زمینۀ تجارت، بازرگانی بین‌المللی و MBA است.

با پیشرفت تکنولوژی و به تبع آن، رشد امکانات ارتباطی، بین‌المللی و جوامع مختلف، روابط تجاری و بازرگانی، از درون مرزهای کشورها فراتر رفته و در سطح جهانی دنبال می‌شود. در همین راستا، قوانین و قواعدی که در داد و ستد داخلی مرسوم بوده، تغییر کرده و به صورت یک نظام استاندارد بین‌المللی خاص، مطرح است. بر این اساس پیشنیاز، یک تجارت و بازرگانی موفق در جهان امروز، شناخت، آگاهی و تسلط کافی بر قوانین تجارت بین‌الملل و ملحقات آن است.

کتاب تجارت بین‌المللی و استراتژی جهانی (International business and global)، دارای مزیت‌هایی مانند محتوای ساده، کاربردی و به روز همراه با مثال‌های مستند، معرفی منابع الکترونیکی و آزمون‌های مروری و تحلیلی می‌باشد. این کتاب قابل استفاده به عنوان یک منبع مناسب جهت دانشجویان، اساتید، متخصصان و فعالان حرفۀ تجارت و بازرگانی و است.

این کتاب با تکیه بر تجربیات روزنامه‌نگاری و علمی پیتر زامبورسکی (Peter Zamborsky) در سه قاره، مسائل اصلی را در کسب و کار جهانی خلاصه می‌کند و بینش‌هایی در مورد چگونگی اجرای استراتژی‌های جهانی توسط شرکت‌ها به بهترین نحو ارائه می‌دهد.

در بخشی از کتاب تجارت بین‌المللی و استراتژی جهانی می‌خوانیم:

جهانی‌سازی جریان‌های مالی منافع زیادی را به بار آورده است. این اقدام موجب بهبود دسترسی شرکت‌ها به فاینانس یا همان مالیه در سرتاسر جهان شده است. به عنوان مثال، شرکت‌های پیشروی بازارهای نوظهور می‌توانند در لیست بورس‌های اوراق بهادار در کشورهای توسعه یافته قرار گیرند. مثال: گروه TCS و شرکت کارت اعتباری روسیه در فهرست لندن قرار گرفته‌اند. با این وجود، یکسری ریسک‌ها وجود دارند که مربوط به جهانی‌سازی فاینانس هستند. همه‌گیری عبارت است از گسترش سریع یک بحران مالی یا پولی از یک کشور به کشورهای دیگر به واسطۀ ارتباطات مالی جهانی.

توجه: بحران مالی جهانی (GFC) سال‌های 2008 تا 2009: بحران نینجاها و کیمیاگران مالی: GFC بحران مهمی است که در نظام‌های مالی و پولی جهان ظهور یافت. این بحران ابتدا از آمریکا شروع شد، جایی که سرمایه‌گذاران اعتماد خود به ارزش اوراق رهنی مسکن (ابزارهای مالی پیچیده‌ای که جزو تمهیدات کیمیاگران مالی وال استریت محسوب می‌شدند) را از دست دادند. هرچند که درک این ابزارها که با اسامی همچون اوراق بهادار به پشتوانۀ بدهی شناخته می‌شوند دشوار بود ولی آن‌ها فقط ریسکی بودند: آن‌ها مبتنی بر وام‌های مسکنی بودند که به متقاضیانی با ریسک بالا داده می‌شدند، برخی از این متقاضیان نینجاها بودند (بدون درآمد، بدون شغل یا دارایی). این افراد قادر به بازپرداخت این وام‌ها پس از سقوط بازار مسکن نبودند. هرچندکه این بحران از آمریکا آغاز شد ولی در اروپا و آن سوی آن نیز گسترش یافت و منجر به یک رکود جهانی و GFC شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

آگهی و سیستم اطلاع رسانی پیام سرمایه و صنعت ایران

ارسال هوشمند به 20000 مخاطب فعال

با معرفی فعالیت خود به بیش از 20000 مخاطب پیام سرمایه و صنعت ایران، سرمایه گذاران، مدیران شرکتها و صاحبان کسب و کار، فعالین اقتصادی، سرمایه پذیران و گروههای مختلف در صنعت و تجارت و ... به کار خود رونق ببخشید.

تماس با دفتر آگهی های پیام سرمایه و صنعت ایران: 02166577983